قصتي مع زوجي ليلة الدخلة .. والسر الخطير اللي لازم يعرفه

قصتي مع زوجي ليلة الدخلة


عشقت صعيدى #الحلقه 1
يوم عرسي الذى انتظره بفارغ الصبر وتزوجت من احب وابتعدت عن عائلتى سااعرفكم بنفسي انا فيروز (فتاه عمرى 25عاما شعرى ذهبى مثل خيوط الشمس وعيونى خضراء مثل خضره الطبيعه بشرتى بيضاء كل من يرانى ينبهر بى وبجمالى تزوجت فى محافظه من محافظات الصعيد وابتعدت عن اهلى رغم صعوبه ذلك ولكن حبى له غلبنى).
تجلس فيروز على السرير تنظر الارض فى خجل وخدودها مثل الجمر يدخل اليها فارس(شاب يتميز بعضلاته وقمحاوى وعيونه الزرقاء مثل ماء البحر تنجذب اليه اى فتاه ولكنه لم يلفت انتباهه سوى فيروز الذى عشقها من كل قلبه وصمم عليها ووقف امام عيلته التى رفضتها وصممت على تزويجه من ابنه عمه فهو اولى بها وهى تحبه يبلغ عمره27عاما له شركه كبيره استطاع ان ينشأها بسبب مجهوده وذكائه معروف بقوه شخصيته وحنيته فى نفس الوقت نقطه ضعفه هى حب حياته فيروز)
فارس تنحنح ودخل الى الغرفه وجدها على حالها لم تتحرك
فارس:روز مش هتغيرى هدومك
فيروز:هاا اه طبعا
فارس :طيب ممكن بقا بسرعه
فيروز:ليه بسرعه يعنى انت عايز حاجه
فارس:ابتسم بزاويه فمه لانه شعر بمدى خجلها وتوترها..اه اكيد عايز يعنى فى ليله زى دى
فيروز:نظرت الى الارض بخجل ولم تتكلم
فارس:عايز نتوضى علشان نصلى..شعرت فيروز بالحراجه من جملته وابتسمت واخبرته ان يخرج لتبدل ملابسها
اخذ فارس بيجامته وخرج ليبدل ملابسه فى غرفه اخرى ليرفع عنها الحرج
بعد مده ليست طويله استاذن فارس ودخل الى فيروز التى كانت ترتدى اسدالها وتبدو مثل الملائكه
فيروز:مالك بتبصلة كده ليه
فارس:بتأمل فى جمالك
فيروز:بخجل طيب مش هنصلى
فارس:اه طبعا وصلى بها فارس ودعوا الله ان يوفقهم فى حياتهم الجديده
سمعت فيروز ضرب النار فى الاسفل فخافت كثيرا وتشبثت بفارس وحضنته بقوه
فيروز:فيه ايه فارس
فارس:مش عارف تهدى بس ماتخافيش كده هقوم اشوف فيه ايه
فيروز:لالا مش هتسبنى
فارس:ياحبيبتى هبص من الشباك فى البلكونه مش اكتر
فيروز:دول بيضربوا نار ممكن رصاصه تيجى عندك بالغلط
فارس:لا ماتقلقيش مش هيحصل حاجه
فيروز:والدموع فى عينيها وظهر على صوتها انها ستبكى برضو لا
فارس:احتضنها بشده طيب حاضر ماتعيطيش انا هتصل بخالد اخويا واعرف فيه ايه
فيروز:ماشى بس مش هتتحرك من هنا
فارس:حاضر هقوم اجيب التليفون بس
فيروز:هاجى معاك
فارس:ابتسم على طفولتها ماشى تعالى وذهب فارس لاحضار التليفون وفيروز لاتتركه
فارس:خالد فيه ايه ليه ضرب النار ده كله
خالد:مستنين يطمنوا
فارس:نعم يطمنوا على ايه
خالد:احم ان مراتك بكر
فارس:بعصبيه انت اتجننت ايه اللى بتقوله ده خليهم يمشوا لانزلهم انا
خالد:يافارس انت عارف ان احنا فى الصعيد ومايفهموش غير كده ومش هيمشوا ابدا
فارس:يبقا انزل انا بقا واعرفهن ازاى يقفوا كده
خاللد:لالا مش عايزين مشاكل ارجوك انا هحاول معاهم(يعرف مدى عصبية اخوه وان اذى شخص زوجته ولو بكلمه لن يكفيه ان ياخذ روحه)
فارس:طيب بسرعه
فيروز:فيه ايه يافارس
فارس:عايزين المنديل
فيروز؛بعدم فهم منديل ايه ده
فارس:اللى يثبت انك بكر
اتصدمت فيروز فهى تعرف ان هذه من عادات الصعيد ولكنها تعرف انها انتهت منذ فتره طويله ولم تكن تعرف اهتمام عيلة فارس بمثل هذا الامر وكيف سيحدث ذلك وهى تخجل من فارس وكانت ستحدثه ان يتركها فتره حتى تاخذ على المكان وتعتاد عليه لم ترد عليه واكتفت بدموعها المنهمره
فارس:روز ماتعيطيش ياحبيبتى انا مش هخلى ده يحصل
روز:يعنى هنعمل ايه
فارس:كاد ان يتحدث ولكن قاطعه الفون..ايوه ياخالد
خالد:عمك صالح هو اللى عامل ده كله علشان بنته طبعا ومصمم على ده وجمع العيله كلها لازم ترمى منديل بسرعه وماتنزلش لانهم لو وقفت قدامهم هيشككوا قيك وانت فاهم طبعا
فارس:نعععععم انا نازل خلاص اقفل
فيروز:ايه اللى حصل
فارس: مصممين على اللى هم عايزينوا او يقولوا انى مش راجل انا هنزلهم وذهب واخرج مسدسه
فيروز:لالا مستحيل اسيبك تنزل اعملهم اللى هم عايزينو
فارس:انا فارس الاسيوطى يتلوى دراعى يافيروز ازاى وحمان انتى خايفه من الاول اعمل معاكى كده بالغصب
فيروز:مش غصب يافارس ده حقك انا اه خايفه بس هفضل كده فتره طويله يبقا اعمل اللى هم عايزينوا وخلاص
فارس:مستحيييل ده يحصل انتى مراتى وماحدش يقدر يخوفك ولايجبرك على حاجه حتى لو كنت انا ياترى فارس الاسيوطى هيعمل ايه؟؟